דיוור SMS לעסקים

דפי נחיתה

ביצוע סקרים

שמעון התרסי 34/9 תל אביב, ישראל

טיפול בשיחות שלא נענות

כפתור חכם לאתר ליצירת קשר

הודעות קוליות מתוזמנות

נתב חכם

פריוריטי זום

מה בין יישום תהליכי ליישום פונקצינאלי

יישום תהליכי

כספים
לוגיסטיקה
מכירות
הזמנה
תשלום

עד סוף שנות השמונים ניתן היה למצוא בארגונים מערכות מידע יעודיות לכל מחלקה , מערכת פיננסית לתמיכה במחלקת הכספים, מערכת מכירות לתמיכה במחלקת השיווק והמכירות וכו' בתחילת שנות התשעים עם התקדמות הטכנולוגיה וההבנה כי יש צורך במערכת אחת אינטגרלית לכלל הארגון פיתחו שלשה יוצאי IBM את מערכת SAP , מערכת ה ERP הראשונה. היה ברור לכל מהם היתרונות במערכת אינטגרלית מודולרית, התומכת בכלל מחלקות הארגון ומתנהלת מול בסיס נתונים אחד מרכזי. עם השנים פותחו מערכות שונות ברחבי העולם בין עם על ידי ענקי תוכנה כגון אורקל או ספקים מקומיים כגול פריוריטי בישראל.

עם התקדמות מערכות המידע הארגוניות והצורך החוזר ונשנה לשפר ביצועים ליעל תהליכים ולהיות גורם מוביל בשווקים התחרותיים, הבינו יועצים וארגונים רבים את היתרונות התפישה התהליכית. עם השקתן של מערכות ה CRM והתמקדות בצורכי הלקוח התפישה אף התחזקה.
למרות כל זאת, אנחנו פוגשים גם בימים אלו ארגונים המבקשים לעצמם יישום "זריז" ,"זול", "פשוט" הכולל אפיון בסיסי והדרכות, גם ניתן למצוא חברות יישום וייעוץ העונות לבקשות אלו ויש בנהם המעסיקים מדריכים ללא כישורים בניתוח תהליכים ,הבנה וראיה עסקית. טעות נפוצה לחשוב שמבנה ארגוני מסורתי פונקצינאלי מצריך יישום פונקציונאלי, מה גם שהרבה ארגונים ובחוד ארגוני ההי טק משנים את המבנה הארגוני המסורתי למבנה שתואם יותר את השווקים התחרותיים והמתקדמים.

עתה נסקור את ההיתרונות ביישום התהליכי לעומת היישום הפונקציונאלי שחלק מהארגונים נענים לו אך יישום מעין זה גורם להם לצעוד במקום. בשווקים גלובאלים תחרותיים הארגונים מחוייבים להוריד עלויות ולהתחרות בפרמטרים רבים והאפשרות לייעל ולשפר קיימת בעיקר כאשר מנתחים את הפעילויות לאורך התהליך שחוצה מספר מחלקות.

יישום פונקצינאלי

התמקדות ה"מה?"

 

חשיבה אנכית,שרשרת פקודות.

 

סטטיות

 

ממוקד משימה

 

מומחיות, אינדבידואלי

 

יישום תהליכי

1. התמקדות ב"איך?"

 

2. חשיבה אופקית , תרשימי זרימה.

 

3. דינמיות

 

4. ממוקד לקוח

 

5.קבוצתי,חוצה ארגון

אם כך, ניתן לסכם כי יהיה נכון ומקצועי לארגונים ליישם תהלכית ואין ספק כי השוני בין התפיסות קשור בראיית שדרת הניהול את העסק.